ingatag ingatlan

Értekezés a magyar ingatlanpiacról, trendekről. Ingatlanfejlesztés, -hasznosítás, -üzemeltetés. Szereplők, szemlélet, sztorik.

Blogger

Oszd meg a Facebookon!

Kövess a Twitteren!

Portfolio

Friss topikok

 

Amilyen erővel Kolontárra zúdult a vörös iszap és maró lúgja, olyan erővel bontják le a jogállamiságot és intézményrendszerét Magyarországon. Csak nézek ki a fejemből, hogy mi van??? A menedzserek bibliájával még 16 éves koromban ismerkedtem meg, akkor olvastam el az 1988. évi VI. törvényt " a gazdasági társaságokról". Pár év múlva a törvényt személyesen annak atyjától, Sárközi Tamástól tanultam, hogy aztán gyakorló cégvezetőként számtalanszor fogassam, használjam eszerint élek és dolgozom (azóta már a 2006. évi IV. tv). Ezidáig. Most már hiába lapozom, nem tudom értlemezni a "korlátolt felelősség" fogalmát, és a vezető tisztségviselő felelőssége passzusait. Az alkotmányt nem szoktam forgatni, de úgy tűnik felesleges is, hiszen a "magántulajdon védelme" is már másképp értelmezendő.

 

Alapvetően megrendült a bizalmam a magyar jogrendszerben. Hogy tud épeszű embert ezek után céget alapítani, tulajdonolni? Hogy képes, mer épeszű ember ezek után cégvezetést elvállalni, bármilyen olyan tárgyat, építményt felállítani, felépíteni, üzemeltetni, ami bonyolultabb, veszélyesebb, mint egy műanyag Barbie baba???

 

Bevallom, nekem például fogalmam sincs, hogy statikailag megfelelőek-e azok a falak, amelyeket az én nevemmel ellátott szerződések alapján húztak fel. Közgazdász vagyok, nem statikus. Nem is szeretnék felelni a statikus munkájáért, hiszen kevés olyan voodoo szakma van, mint az övéké. Ráadásul az ingatlaniparban ők olyanok, mint a sámánok (ti.: dont fuck with the wizard). A vezető tisztségviselő felelőssége odáig terjed, hogy a tőle elvárható gondossággal jár-e el az adott helyzetben. Pl. nem építünk házat (gátat stb) statika nélkül, nem bíráljuk felül azt, mégha kétszer annyi betont is ír elő a statikus, mint amennyit a büdzsé elbír stb. A vezető nem hozhat olyan döntést, ami figyelmen kívül hagyja a hatályos törvényeket, rendelteket, hatósági előírásokat stb. Ha ezt megteszi, az persze már adott esetben Btk-s eset, amiért felnégyelés jár (ráadásul az okozott kárért az adott vezető tisztségviselő teljes vagyonával felel), de tessék már azt kivizsgálni, bizonyítani, hogy a tervezők, szakértők, állami hivatalok figyelmeztetései, előírásai ellenére tettek vagy nem tettek valamit a szóbanforgó vezetők!

 

Velem is előfordult, hogy az államtól megvásárolt céget aztán az APEH megbírságolt egy olyan hibáért, ami még az állami éra alatt követet el a cég (ill. annak vezetői). Nem volt mit tenni, a cég fizetett, mint a katonatiszt, de akkor legalább engem nem vittek börtönbe és nem vette át a kormány a cég irányítását. A MAL esetében a 80-as években állami vállalat állami vezetői által meghozott döntéseket kérik számon a mostani tulajdonoson és vezetőkön. Egy olyan kiemelten veszélyes üzemen, amit a hatóság rendszeresen ellenőriz! Ha most olyan okos mindenki és a lehetetlenre is felkészülő katasztrófavédelmi tervet kérnek számon a cégvezetőn, akkor miért nem írták ezt elő (20 éve, 10 éve, 2 hete)? Ha a Nemzeti Nyomozó Iroda ma tudja, hogy annak lennie kellett volna, akkor a környezetvédelmi hatóság miért nem ellenőrizte? Idejében? Vajon a hatóság első embere, az államtitkár (aki ellenőrzi a Hivatalt) is börtönbe megy? Hiszen az ellenőrzés elmulasztása is mulasztás...

 

Hogy ki a goauld a sztoriban, azt mindenki maga döntse el, de hogy én nem szeretnék börtöncellában blogot írni az is biztos. Márpedig ezek után ennek nagyobb a kockázata mint az ötvenes években...

 

(A fenti írástól függtelenül mélységesen együtt érzek a katasztrófa áldozataival, el se tudom képzel ni azt a mérhetetlen szenvedést, fájdalmat amit okozott, okoz nekik ez a szörnyűség. Remélem a valódi felelősöket és bűnösöket a hatóság megtalálja. Remélem, hogy a keresést is elkezdték.)

 

Címkék: ingatlan katasztrófa állam jogállam építőipar gát voodoo goauld statikus mal gondosság portfolioblogger kolontár vörös iszap gt.

335 komment · 11 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatagingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr472366935

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A baloldal vége 2010.10.13. 14:22:04

 Elvtársak, jön az államosítás. Bizony, már itt dübörög a kertek alatt és a magyar nép még tapsol is hozzá. Nagy a boldogság az emberek körében: most aztán meglátja a sok országrontó, gazdaságot tönkretevő milliárdos, akik szétlopták az országot a...

Trackback: Jó reggelt! A Mal-t nem államosították! 2010.10.13. 12:52:07

Érdekes, a blogszférában szinte világnézettől függetlenül megy a rettegő jogállamféltés és a hisztizés az államosításról és a kommunizmus visszajöveteléről. Mi, demagóg szociáldemokrata blogként imádjuk vasban látni a környezetpusztító oligarchát, ezér...

Trackback: Jogállamfetisiszta hülyék 2010.10.13. 10:34:28

  Az ipari katasztrófa kapcsán csak kibontakozott egy olyan ideológiai vita, amelynek során az emberi hülyeség végtelensége és határtalansága újra manifesztálódhatott végre, mert már ugye nagyon hiányzott ez az élmény. A kormány állami ellenőrzés...

Trackback: Jogállamfetisiszta hülyék 2010.10.13. 10:33:38

  Az ipari katasztrófa kapcsán csak kibontakozott egy olyan ideológiai vita, amelynek során az emberi hülyeség végtelensége és határtalansága újra manifesztálódhatott végre, mert már ugye nagyon hiányzott ez az élmény. A kormány állami ellenőrzés...

Trackback: A Lex Mal és az olcsó beszéd 2010.10.13. 10:26:13

"Hiába vagy gazdag, ha az égiek leszavaznak"Ez az eszmefuttatás arra próbál választ adni, hogy a Kormány miért nem támogatott egyetlen ellenzéki módosító indítványt sem a Lex Mal szavazásakor.Szeretném megnyugtatni mind Schiffer Andrást, mind...

Trackback: Szemétbe fullad a magyar táj 2010.10.13. 09:59:45

A fővároshoz közeli, természetvédelmi területek által körülölelt ezeréves múltra visszatekintő Sződ község környéke az ország egyik legszebb, festői vidéke. A Duna melletti településről nyugat felől a Pilis, észak felől a Börzsöny és a Cserhát hegyei...

Trackback: Mudman Zolka 2010.10.13. 09:51:50

A Szentséges Garnitúra belelendült az ügyintézésbe, merthisz a pöcsmörgés a tett halála. Sőtmitöbb! Polgárököl, vasököl, oda sújt, ahova köll! "Egy felelős rendel!" - a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) meg szállította is, a részidő majdnem olyan e...

Trackback: Kezeljünk kockázatot! 2010.10.13. 09:48:25

Az ember agya evolúciósan arra van programozva, hogy megértse a miérteket. Ez komoly evolúciós előny volt a világ megismerésében. Eljuttott azonban egy olyan pontra, ahol kiderült, mindent nem lehet megtudni, vagy még pontosabban ok-okozattal magyarázn...

Trackback: Neokommunizmus és a katasztrófák 2010.10.13. 09:47:47

Nem akartam politikai blogot írni, de most muszáj. Még ha nyilván nem leszek is népszerű vele.Egy régi orosz, tán szovjet mondás szerint az úttörő nem azért keresi a tábortűz körül a kulcsát, mert ott hagyta el, hanem mert ott van világos. Úgy tűn...

Trackback: Illésahibás! 2010.10.13. 09:31:56

Zoli, nincs más dolgod, mint lemondani. Ez nem is kérdéses. Mert ki lehet nevezni hobbiermészetvédő extitkárnőt zsíros állásba. Lehet jutalmazni a szolgálatait, még ha általános iskolai tanárnéniként inkopmetens is ezen a téren. Láttuk, meg lehet tenni...

Trackback: A vörös végül győzött a krómiszap fölött? 2010.10.13. 09:31:52

Kísértetváros élő problémákkal   Simontornya, egy hely, ami külföldi természetvédők szerint Európa legszennyezettebb területei között eddig magáénak dobogós helyet mondhatott.   Tiszta horror, nyilván ezen nincs mit magyarázni. Az ember...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goompah 2010.10.13. 12:02:54

@ó jaj: "semmilyen rendőrségi hírforrásból nem jött ez, a legelső bejelentést személyesen Orbán tette a Parlament pulpitusán."

Trompf már említette, de ha nem vetted észre:

Az nem jutott eszedbe, hogy a belügyminiszter - már csak hivatali kötelessége folytán is - tájékoztatta Orbánt? Esetleg hamarabb tájékoztatta a miniszterelnököt, mint az hírközlő szerveket?

Mert ugye az is vicces lenne, ha a miniszterelnök az újságból értesülne arról, mit tesz a belügyminisztere egy országos fontosságú ügyben...

Na de mindezzel szerintem te is tusztában vagy, csak épp nem illik bele az Orbán mocskolására szakosodott tevékenységedbe. És ezzel nem azt állítom, hogy mindenben Orbán híve vagyok.

Never 2010.10.13. 12:03:45

Nem akarok senkit elkeseríteni, DE:

Ügyvédként dolgozom nem egy, nem két éve és csak a kisembernek van jogállam. Aki fontos, aki TOP 100, annak eddig nem volt. Ez nem keserű szájíz, ez nem "savanyú a szőlő", hanem tény.

Ha most a kormány nem tette volna meg azt, amit eddig megtett, akkor a MAL Zrt tulajdonsai 10M felelősségbiztosítással meg néhány odadobott morzsával megúszták volna.

FÉLREÉRTÉS NE ESSÉK: Szerintem nem alkotmányos és nem jogszerű az intézkedés, amit a kormány most csinált. Az sem lesz alkotmányos és jogszerű, ahogy majd egy új "feltörekvő" csapat megkapja a MAL Zrt feletti uralmat végülis.

Aki viszont ezt meg merte / tudta csinálni, amit a MAL Zrt tulajdonosai eddig megcsináltak, az nem érdemel mást, mint azonnali és teljes vagyonelkobzást.

Pont.

sorokinV 2010.10.13. 12:03:59

@kej:

Most komolyan. Elég képzettnek érzed magadat, hogy jogelméleti vitát folytassunk arról, hogy az előzetes letartoztatás kezdeményezése az eljárásrend mely fázisára tehető ténylegesen? :D

Várúr 2010.10.13. 12:06:05

@Paralelepipedon:
Nem érdemes érvelni felebarátom. A kommentek jórésze a bukott ballibek szellemi vörösiszapja. Ahogy elnézegetem, temérdek idejük lesz rinyálni és mérgezni apró adagokban. Közben az ország gyógyul.

jozicsenko 2010.10.13. 12:06:35

Kedves Berta Zsolt!

Bophali és Verespatak után tudjuk, hogy a termelő cégek bevált és kedvenc szokása, hogy a tragédia után nagy sajnálkozások között a sz.rt a közösségre hagyják, a költségeket az áldozatok fizetik, a károkozó meg lelép

most egy új dolgot kell megtanulni: FELELŐSSÉG

a 90es évek vad privatizációjában bármilyen jó helyen lévő cimbora kapott céget, pici pénzért

persze szerződésben rögzítették, hogy azért ilyen olcsó, mert az államnak nincs pénze, helyette a cég fog új csarnokot/derítőt/ tározót építeni

ezt a céget tíz millió Ft-ért vették meg, ami másfél évtized alatt a három tulaját beemelte a leggazdagabb magyarok közé

de nem épült új tározó, csak a régi falát emelgették -láttuk mire volt jó

szumma: nem öncélú államosítás történt: ipari katasztrófát csináltak a srácok, s félő hogy lelépnek melegebb éghajlatra (Kulcsárt Bécsből hozták haza? lesz valaha is valódi elszámolás? soha...; az EMFESZ-nél a valódi tulajt 54mrd Ft-os kár érte, mert egy ügyes szerződéssel egy dollárért adták el)

nem ragozom: a tulajok bármikor eladhatták volna a céget orosz üzletembereknek, Orbán meg mehetne hadakozni moszkvába...

t a m á s 2010.10.13. 12:09:26

8 év MSZP, SZDSZ országvezetés a hibás.
Sok "apró" szabálytalanság miatt is. DE!
Bután, a tömeg pszichológiát nem értve kormányoztak. Hagyták a mob, a szellemi csőcselék ideológiájának térnyerését. Ma már valóban "más" logika alapján megy az uralkodás. Most egyszerre "megvilágosodott" sok baloldali a tekintetben hogy ez a mostani világ melyik korábbira hasonlít?

Tettek volna 8 éven át ellene. Csak nem volt agyuk, technikájuk hozzá. A Hír tv, az Echó tv manipulátorai profi, klasszis demagógiát sugároztak (és mondják természetesen most is), A "fasorban" sincsenek a "baloldaliak" ehhez képest.

Deklaráltan és harsányan publikáltan, hány székely himnusz énekeltek el hetente? Hányszor ismertették a határon túliaknak adott sok milliárdos éves támogatást. (amiből most újjá lehetne építeni Kolontárt) Hány körmeneten integettek a médiának?

Buta, MSZP, SZDSZ. Most miattuk szívunk...és kétség ne legyen nagyon, nagyon soká!

sorokinV 2010.10.13. 12:11:19

@t a m á s:

Ezt a sok bölcsességet melyik angyalföldi kocsmában hallottad? :D

Paralelepipedon 2010.10.13. 12:11:40

@Never: ne haragudj, hogy hozzáfűzöm a véleményemet, annak ellenére, hogy a konklúziót tekintve teljesen egyetértünk.

Mielőtt valaki belekapaszkodna abba, amit írtál:
"Szerintem nem alkotmányos és nem jogszerű az intézkedés, amit a kormány most csinált. Az sem lesz alkotmányos és jogszerű, ahogy majd egy új "feltörekvő" csapat megkapja a MAL Zrt feletti uralmat végülis."

A lényeg, hogy SZERINTED. Attól, hogy jogász vagy, ez csak vélemény.

MickthePick 2010.10.13. 12:13:24

Ez az, kigyulladt az exkomcsi tőkefelhalmozók között a pánikgomb, már megérte a 2/3-ad :D

Paralelepipedon 2010.10.13. 12:13:51

@Várúr: valami elkezdődött, de még hosszú az út. Hosszú, göröngyös út. Ők a göröngyök.

fitball 2010.10.13. 12:14:57

@ben2: Így van!!Nagy okosok csk rettegjetek még egy kicsit a jogállamért!!!

Jofiu 2010.10.13. 12:17:31

@ó jaj:
Az hogy kozossegben elunk nem csak elonnyel jar, adunk-kapunk dolog, tekintettel vagyunk a vele jaro dolgokra. Mint pl. penzbe kerul mukodtetni kozosen hasznalt dolgokat, nem vesszuk el mas altal megtermelt dolgot ellenszolgaltatas nelkul (meg ha sorrol is van szo). Aki gondolkodik az latja, es vegul is gondolkodasrol beszelunk. : )
A halalbuntetes az meg plane hogy a kozfelfogastol fugg.
Es nem is mondtam, hogy lenne egyseges es valtozatlan kozgondolkodas, sot, azert fogalmaztam statisztikaban. Ahol kulonfele sulyok vannak alkalmazasban. Esemenyek, szemelyek kaphatnak nagy vagy kis sulyt, de vegul megis csak a kzosseg befolyasolja milyen legyen, az embercsoportok alakitjak ki a szerint, hogyan velekednek epp.
Van tehetetlensege a torvenyeknek, befolyasoljak csoport es egyeni erdekek, kulcspozicioban levo emberek, torzitjak vagy atformaljak jelentosebb esemenyek, erofolenyben levo csoportok, de vegso soron kozosseg igenyei alakitjak dominansan. Vagy az egesz, vagy nem.
Vegul is errol szol, a kozossegi elet szabalyozasarol.

Az egesz csak a jogallam, mint kifejezesre lett volna gondolatjatek. Az hogy mi jogallam, az biz nem egy tiszta es megbizhato, tiszteletremelto fogalom, mikor aggodunk a jogallamert akkor egy bizonyos kiragadott allapotert aggodunk. Egy epp aktulais statisztikai eredmenyert, vagy egy allapotnak egy bizonyos kiragadott elemeert.
Hogy epp mi a jogos, az valtozik. Korszakoktol es helytol fuggoen, europan mas mint egy muszlim vagy esetleg afrikai miniallamban.

Ha egyszer a tobbseg a fejebe veszi, hogy mostantol mas a jogos, es meg is van az ereje, hogy keresztulvigye, onnantol vege a regi jogallamnak, es letrejon egy uj. Igazabol ha a kisebbsegnek van ereje vegigvinni a valtozast, akkor is ez lesz az eredmeny.
Nem kell felteni a jogallamot, jogallam mindig lesz.

Napkutya 2010.10.13. 12:19:16

@sorokinV: Nos, ha tényleg kíváncsi vagy rá...

Olvasgatom, itt-ott hogy: a rabló kapitalista mocskok, balliberális ÁLLAMI segítséggel hogyan nyúlták le az ország értékeit, azért, hogy megerősítsék a posztkommunista országrablók uralmát, húsz éven keresztül...
Demajdmostjolmegkapják a pofájukbabele!!!

(Ezt most több kommentből raktam össze, ne haragudj a zanzásításért.)

Szerintem a másik oldaltól sem lenne ez a folyamat sokkal gusztusosabb. Ha ehhez még hozzá veszed, hogy a jelenlegi gazdasági elit az elmúlt húsz évben erősödött meg, -akármelyik oldalról is van szó-, akkor nem kell ezt szerintem jobban kifejtenem...

Az előző bandát valamelyest visszafogták a törvények, vagy legalábbis a törvényesség látszatára való törekvés. Volt ellenzékük, aki időnként jól tökön rúgta őket. Ügyelni kellett a szabályokra, mint bármilyen demokráciában. Azért, ezt ma nem látom rendíthetetlen szempontnak...

"Ha nincs valami, ami nekünk jó, akkor csinálunk egyet" helyzet van. Akár a parlamentben, akár máshol. Ha felelős kell, felelőst csinálunk. Az a lényeg, hogy hamar kész legyen...

Visszatérve a kérdésedre: Azon csodálkozom, hogy van olyan kommentelő, aki még elhiszi, hogy az egyik tőkés puszta jó szándéktól vezéreltetve jobbat akar neki mint a másik. Képes ezért fröcsögni...

Nem kellene. Akikért csinálja, szerintem éppúgy lesz.rják, ahogy eddig is, a húsz év alatt. A politikusoktól ugyan nem ezt fogja hallani, -de azt azért már rég tudjuk, hogy a politikus mögött pénzember és gazdasági érdek áll.

Mégis mi a búbánatot vár egy-két ember? Hálát, hogy a szavazatával elősegített egy belső piaci újraosztást? (Sok helyen még azt sem...)

Tehát a kérdésem továbbra is ugyanaz: egy-két markánsabb kommentelő mikor -és melyik évben, jut el oda majd, hogy a MI milliárdosunk jobb, mint az Ő milliárdosuk.

Hát ennyi...

Paralelepipedon 2010.10.13. 12:25:43

Az indexen kitört világvége hangulatot látva, úgy tűnik, tényleg sikerült megpiszkálni a darázsfészket. Azt el kell ismerni, hogy eddig a ballib média nagyon jól meg tudta vezetni az embereket (igen, el kell ismerni, ebben királyok voltak!). Sikerült fenntartaniuk azt a látszatot, hogy ők a kisembereket védik a hatalommániás Orbánnal szemben. Most kimutatták a foguk fehérjét, mindenki láthatja, kikért aggódnak ezek. A FIDESZ választási győzelme óta egyfolytában azt kérik számon a kormánytól, hogy miért nem akar megszorítani, amikor ők olyan szépen levajazták előre az IMF-fel. Nem jött be a terv, pánikhangulat van.

sorokinV 2010.10.13. 12:27:45

@Napkutya:

Nem hinném, hogy egy-két tökhülye széljobber kommentjeiből finom dolog efféle általánosítást alkotni.

Blogger Géza 2010.10.13. 12:30:22

@Napkutya: Legyél nyugodt, engem rohadtul nem érdekel, kire szavazott Bakonyi, vagy hány haverja van innen, meg hány onnan. Attól még, hogy Gyurcsánnyal együtt nyúlták le a magyar alumíniumipart, még utálhatja is, az üzlet az üzlet, a barátság meg barátság.

Sőt, az sem fog zavarni, ha végül a bíróság nem ítéli el, mert nem lesz elég bizonyíték, vagy mert úgy látják, hogy ő megtette az, ami elvárható. Majd elválik, biztos jó ügyvédei lesznek, annyira nem féltem. Fog ő szívni így is eleget, még ha fel is mentik, mert a lényeg, hogy a károk nagy részt állják ők, a halottakat meg fel nem támaszthatja senki.

De ez intő jel lehet egyrészt a mérnöki tudásban vallásos módon hívőknek, másrészt a nyikhaj cégvezetőknek, akik a pozícióban csak a juttatást meg a presztízst akarják élvezni, de a felelősséget nem. Talán emiatt lesznek pozitív hatásai is az ügynek.

eztígyhogy (törölt) 2010.10.13. 12:30:55

Posztíró, miért nem maradsz a rideg tényeknél és miért mosdatod a szerecsent?

A tulajdonosok fillérekért vettek meg egy céget azzal a kikötéssel, hogy a gyenge lábakon álló (sajnos szó szerint) hulladéktárolás gondját megoldják. A hitelválság kialakulásában állítólag a felelőtlen, mohó hitelfelvevők voltak a hibásak, merthogy senki se fogott pisztolyt a fejükhöz, hogy a szerződést aláírják, meg teljesítsék, amit a aláírtak, meg minek voltak olyan hülyék, hogy aláírták. Akkor ugyanez vajon miért nem vonatkozik a gazdag cégtulajdonosokra?

A cégtulajdonosok fejéhez sem fogott senki pisztolyt, hogy írja alá azt a szerződést, amiben 10 millió forintért kap egy milliárdokat érő céget, amely cég milliárdokat képes termelni nekik, cserébe oldja meg a biztonságos hulladéktárolást.
Aláírta? Alá. Megoldotta? Nem. Teljesítette a szerződésben foglaltakat? Nem. Megszegte a szerződést? Meg. Akkor mi (lenne) a baj azzal, hogy az állam visszaveszi azt, amit a kötelezettség teljesítése fejében odaadott? (Amúgy sem vette vissza az állam, csak biztost rendelt a cég mellé, mert szemmel láthatóan a menedzsment nem bírt megbirkózni a cégvezetési munkakör munkaköri leírásban megfogalmazott követelményeivel, ilyenkor azért az egyszeri melóst is leszokták váltani.) Ja, hogy az állam nem teheti meg ugyanazt, amit egy bank. Merthogy a bank elveheti a szerződésszegő tulajdonát, de ugyanez már egy nagytőkésre nem vonatkozik. Ühm. Úgy látszik a tulajdon védelme csak a nagytőkésekre vonatkozik, sem az egyoldalú kamatemelések miatt megnövekedett terheik okán szerződésszegésre kényszerülő hitelfelvevőkre, sem a cég által tönkretett falvak lakosainak magántulajdonának védelmére. Ühm. A "mások" magántulajdona sérthető, a nagytőkéseké nem. Ühm. Kíváncsi vagyok, ekkor is ezt mondanád, ha a te kéród veszne oda és egy csarnokban, matracon, egy szál ruhában hajtanád a fejed álomra a felmondott hitelszerződésedről szóló levéllel a kezedben?

Az a baj, hogy a bankok pont ugyanezt csinálták, ugyanolyan felelőtlenek voltak, mint a MAL tulajdonosai. Csak a gyors meggazdagodás számított, a romokat meg itt hagyták az államnak, oldja meg. Ahogy a MAL is szerette volna, amikor természeti katasztrófára hivatkozott egy veszélyes üzem működtetése során előállt ipari katasztrófa esetén. A bankszféra által okozott károk nem látszanak vörösnek, mint az iszapáradás után a föld, nincsenek azonnali közvetlen halálos áldozatok, de lesznek/ vannak öngyilkosok, szívrohamot, rákot kapó későbbi betegek, akiknek gyógyítása akkor fog sokba kerülni az államnak, amikor a betegség teljesen kifejlődik a sok idegeskedés miatt, meg lesznek árván, nincstelenül felnövő segélyre szoruló gyerekek...

Szóval, visszatérve, senki se tartott fegyvert Bakonyiék fejéhez, hogy írják alá a szerződést. Nemcsak a lakáshitelest kell a vállalásainak következményeivel szembesíteni, hanem a cégtulajdonosokat is. Nekik ráadásul még meg volt az az előnyük is, hogy kétoldalú szerződést írhattak alá, alkudozhattak a kondíciókról (gondolom ezért kapták fillérekért a céget, nem piaci áron, ahogy a hitelesek kapták a kamatokat, meg még azon felül is jól túlárazva), nem egyoldalú szerződés aláírásra volt módjuk, ahol a hitelfelvevőnek semmilyen módja nem volt(van) a szerződés feltételein módosítani, ezen felül a cég több ízben több száz milliós támogatást kapott az államtól, hogy a tárolók rendbetételére szóló kötelezettségeit teljesíthesse. Hány milliót kapott az egyszeri devizahiteles az államtól, hogy tejesíthesse a lakáshitel szerződésében vállaltakat, pedig az ő "mohóságuk" pörgette az építőipart, ingatlanpiacot, bankszférát, jutottak milliók munkához, az állam bevételhez járulékok és adók formájában? (Pont azért lett devizahitel, mert az állam elvette a forinthitelek támogatását.) Ők milliárdokat hoztak ennek az államnak. Érvelhetünk azzal, hogy a MAL munkabéreken keresztül fizetett adót, így tett a közösbe, mert - ugye - veszteséges cégként nem sok minden más marad, de úgy tűnik, hogy a támogatásból béreket fizetett, ahelyett, hogy a tárolók rehabilitációja költötte volna. Úgyhogy még a bérfizetés is csak erősen gyenge érvként jelenik meg, mint ezen cégtulajdonosokat mentegető hasznossági elv.

Úgy tűnik, ezek szerint a nagytőkével, a szegény, nehéz sorsú, kiszolgáltatott milliárdosokkal kellene szolidárisnak lennünk, az éhező, hitelt fizető, egyoldalú kamatemelések és díjak alatt nyögő kifosztott tömegek meg válságot okozó felelőtlen hordák, akik megérdemelték, amit kaptak. Ahogy a katasztrófa károsultjai is, az általuk elszenvedett anyagi és érzelmi veszteségek, az ország testén tályogként éktelenkedő tönkretett táj, a hatalmas ökológiai kár csak a széljegyzetben szereplő gyalogáldozat. Merthogy szegény szerencsétlen menedzser meg tulajdonos erről nem tehet, mert az ő hátát óriási felelősség nyomja, amit szinte ingyen vállal, nem úgy mint a "gátőr", aki milliókért sétálgat a tűző napon, oszt' basz..k dolgozni meg ellenőrizni, a naplopója.
Bakonyi úrék nem azért vették meg a céget, mert nem volt hol lakniuk, ők keresni akartak rajta. A hitelfelvevő mohó, felelőtlen, aki többet akar, mint ami jár, mondjuk tetőt a feje fölé, ahelyett, hogy meghúzná magát az árokszélén, a MAL tulajdonosai szerény, kisigényű emberek, akik valahogy véletlenül kerültek fel, pusztán Fortuna szeszélyes kegyéből és gonosz játékából pillanatok alatt a száz leggazdagabb listájára a Munkanélküli Hivatal segélyezettjeinek listája után. Pedig, ha csak néhány sorral lejjebb lettek volna azon a bizonyos száz leggazdagabb magyart tartalmazó listán, a baj nem következik be.

Egyébként meg, gondolom, a cikkíró még soha, sehol nem volt Magyarországon ellenőr, hogy a "gátőrt" felelősségét firtatja. Ékes példa a tényszerű ellenőri jelentés megírására a BKV belső ellenőre, aki a valós helyzetet szerette volna megfogalmazni jelentésében, de felettese nem engedte. Hiába fordult magasabb vezetői szinthez, azzal utasították el, hogy közte és felettese közötti konfliktusról van, kvázi a munkavállaló összeférhetetlen, holott a konfliktus pont azért alakult ki, mert a felettese el akarta mismásolni a problémát. A sztori végét ismerjük, a belső ellenőrt kirúgták, pereskedhet a jogaiért. Az ellenőr Szabó Máté ombudsmanhoz is hiába fordult. Az ombudsman tájékoztatást kért a polgármesteri hivataltól az ügyben, de ugyanazt a választ kapta, mint korábban a belső ellenőr, hogy a belső ellenőr és a felettese közti munkaügyi természetű konfliktusról van szó. Ennyit az egyszeri "gátőr" lehetőségeiről és a szegény topmenedzserek felelősségének számonkéréséről.
Szóval hallott-e a posztíró arról a szóról, hogy kiszolgáltatottság? Magyarországon (eddig) mindig ott volt jog, ahol a pénz volt. Ez most épp másképp van.

Az urak pedig nem a gentlemen's business szabályai szerint üzleteltek, fizetik az árát. A többi magyarországi tisztességesen üzletelő uraknak, hölgyeknek ez jó hír, hisz ezek az emberek a nemzetközi sajtóban rontották a magyarországi üzletemberek és vállalatok jó hírét, mert így külföldön azt hiszik, hogy Magyarországon csupa oligarcha uralkodik, de ez persze az ország jó hírét is alaposan megtépázhatja. (Ugye nem szeretnénk olyan imázst a magyarországi üzleti életről, mint Afrika?)Ennek a márkarontásnak a milliárdokba kerülő költségeivel az üzleti életben vajon számolt-e posztíró? Mint menedzsernek, cégvezetőnek, vagy akár közgazdászként a néhány féléves marketing tanulmányaiból kiindulva, tudnia kell, hogy a lejáratott márka újrapolírozása sokba kerül. Ő vajon cégvezetőként szeretné ennek a költségét az általa irányított cég kiadási listájában látni, és emiatt a költség rosszabb sales mutatókat kapni, ja, meg kevesebb bónuszt. Gondolom a posztíró sem akarja ezt akárt az urak miatt fizetni, pedig lehet sansza, hogy majd kell.A márkarontás akár az ország kockázati kamatainak növekedésében, a drágább hitelekben, az előnytelenebb szerződéskötésekben, a belső ellenőrzésre fordított extra költségekben egy nemzetközi piacra lépésnél, alacsonyabb menedzseri fizetésekben, a magyar toptopmenedzserek szakértelmének hiányának imázásban forintosodhat. Próbálja felbecsülni a posztíró, hogy a magyar üzleti élet imázsának helyreállítása hány milliárd forintba kerülhet majd.

Ha pedig annyira ki van borulva a posztíró, hogy ezentúl ki a fene fog cégvezetést vállalni, elárulom, van sok kiváló tudású, felelősségteljes, komoly szakember, akit eddig a magukfajták még labdába sem engedtek rúgni, mondván különc, összeférhetetlen, állandó konfliktusa van a feletteseivel, nyugodtan haljon éhen a partvonalon, ha annyira fontosak a fene nagy elvei. Na, majd ők vállalnak cégvezetést.

Egyébként meg kedves Posztíró csak annyit a fejeket követelő, lincselni akaró tömegről...
Lennél-e ennyire oda a cégvezetők felelősségének számonkérhetetlenségéért olyan haláltusában, ahogy az a 14 hónapos kislány meghalt, hogy teljes tested elég, csak az ékszeredről lehet azonosítani, és a szádat, orrodat, tüdődet égető embertelen fájdalomból a fulladásos halál maga a megváltás? Lennél-e ennyire oda a fene nagy cégjogokért, ha a te gyereked hal ilyen kegyetlen halált? Arról nem is beszélve, hogy lehet, a kislány felnőve világhírű művész, költő, vagy egy újabb Einstein anyja lett volna... Lehetett volna olyan nagyszerű üzletasszony, aki mérföldekkel több hasznot hoz az országnak és környezetének, mint ezek az emberek. Ezt azonban már sosem fogjuk megtudni, mert oly szörnyű halállal halt meg, amelyet a leggyűlöltebb ellenségünknek sem kívánunk...

Bummer 2010.10.13. 12:34:11

@Zsit (nyau és rémizé):
A "senki" nem igaz, mivel a tulajdonosnak beleszólása lehet a napi működésbe is, igaz, ez sokszor informális, ezért a felelősséget nehéz bizonyítani.

Sir Galahad 2010.10.13. 12:35:17

@Paralelepipedon: No igen, teljesen igazad van. Nem is értem az egészet. Az utóbbi időben egyfolytában mellélőnek... vajon komolyan gondolják, hogy tömegek fognak utcára vonulni azért, hogy ugyan hadd lehessen már most is ugyanúgy elkenni a felelősséget, mint történt mondjuk a BS leégésekor (hivatkozott itt rá valaki)? Vagy azért, hogy legyenek megszorítások? Vagy hogy Simor mégiscsak kapjon többet 2 millánál? Régebben okosabbak voltak.

Blogger Géza 2010.10.13. 12:38:43

@Napkutya: "Azon csodálkozom, hogy van olyan kommentelő, aki még elhiszi, hogy az egyik tőkés puszta jó szándéktól vezéreltetve jobbat akar neki mint a másik"

Amúgy hol vannak azok a kommentek, akik puszta jó szándékot tulajdonítanak a (szimpatikus) "tőkéseknek"? Szerintem csak a te fejedben. Mindenki tisztában van vele, hogy a "tőkést" leginkább a profit érdekli, amikor tőkésként tevékenykedik. Ezzel együtt tőkés és tőkés közt ugyanúgy különbség van, mint választópolgár és választópolgár, kommentelő és kommentelő közt. Ha már ezt feszegeted, Demján elég hamar megmoccant, pedig neki aztán semmi köze ehhez az ügyhöz. És viszonylag kevesen követték, ahogy figyelem.

Napkutya 2010.10.13. 12:39:12

@Blogger Géza: "De ez intő jel lehet egyrészt a mérnöki tudásban vallásos módon hívőknek, másrészt a nyikhaj cégvezetőknek, akik a pozícióban csak a juttatást meg a presztízst akarják élvezni, de a felelősséget nem. Talán emiatt lesznek pozitív hatásai is az ügynek."

Igen! Ha már itt tartunk, szerintem most kellene elgondolkodnunk azon, hány ilyen technológiai "bomba" van Magyarországon a húsz év alatt lerabolt, elhanyagolt, olcsón privatizált termelési helyeken. Legalább annyi haszna legyen ennek a rohadt katasztrófának, hogy megakadályoz egy másikat...

Napkutya 2010.10.13. 12:41:52

@Blogger Géza: "Amúgy hol vannak azok a kommentek, akik puszta jó szándékot tulajdonítanak a (szimpatikus) "tőkéseknek"? Szerintem csak a te fejedben."

Ha nincs ilyen hite, miért áll ki mellette? Vagy a politikusok mellett akik képviselik?
Passzióból?

Paralelepipedon 2010.10.13. 12:42:56

@Sir Galahad: Vesztüket érzik, összezavarodtak. Remélem jó darabig így lesz.

ca2 2010.10.13. 12:43:45

@Zsit (nyau és rémizé): Feltételezem, hogy a 3 db MOL részvényeddel nem vagy vezérigazgatói pozícióban a társaságban valamint azt is gondolom, hogy igazán jelentős hatást sem tudsz gyakorolni az operatív döntésekre.
Amennyiben tévedek és mégis vétkes mulasztásra tudod kényszeríteni a MOL-t amivel másnak kárt okoz akkor bizony veszélyben az autód...

Sir Galahad 2010.10.13. 12:48:29

@Paralelepipedon: Azért meg kell hagyni azt is, hogy a kormányoldal nagyon ügyes kommunikációs csapdákat állított fel nekik. Mert mondjuk ha iszapügyben nem támogatják a kemény fellépést, az a kormánynak jó, mert akkor az emberekkel kerülnek szembe. Ha támogatják, az megint jó, mert legitimálják a kormányt. Az, hogy ezekből a csapdákból nem tudnak kreatív módon kiutat találni, tényleg azt sejteti, hogy a vesztüket érzik.

Blogger Géza 2010.10.13. 12:52:32

@Sir Galahad: Igen. Amúgy engem meglepett, hogy pont az LMP tartózkodott, pedig ez aztán környezetvédelmi ügy (is) a javából. Mintha a zöld csomagolás inkább csak propaganda lenne náluk. Nem nagyon emlékszem, hogy akár az elmúlt fél évben nagyon aktívak lettek volna bármiféle környezetvédelemmel kapcsolatos dologban. Most itt egy ilyen ügy, és lapítanak ezerrel, inkább tartózkodnak, a hangjuk nem jut el a médiába.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.13. 12:55:51

@Blogger Géza:
de értem
Ezért mondtam, hogy jelen esetben kifejezett szerencse.
De attól még a terminológia nem helyes. Ebből meg sok minden galádság fakadhat.

(ne aggódj, semmi vagyonom nincs, MOL se)

@ca2:
akkor ugyanoda lyukadtunk: a tulajdonos mást takar, mint a cégvezető. Ha személyükben megegyeznek, akkor az mázli. Vagy nem. Ugye.

ca2 2010.10.13. 12:56:28

@eztígyhogy: "Az urak pedig nem a gentlemen's business szabályai szerint üzleteltek, fizetik az árát. A többi magyarországi tisztességesen üzletelő uraknak, hölgyeknek ez jó hír, hisz ezek az emberek a nemzetközi sajtóban rontották a magyarországi üzletemberek és vállalatok jó hírét, "

És azért is jó hír mert pl én nem szeretnék azért adót fizetni, hogy abból az állam mások hanyagságáért álljon helyt!

Hurri Kán 2010.10.13. 12:56:42

Ha ez így megy tovább a balcionista média még azt is bebizonyítja hogy a chilei bányaszerencsétlenségért is OV a felelős...

t a m á s 2010.10.13. 12:58:05

@sorokinV: Melyik angyalföldi kocsmában hallottam az általam leírtakat? Jaj de jó hogy ezt kérdezted. Nem szabad ingyen kereskedelmi reklámot csinálni, de elmondom, abban ahol a kirakatban ott van;
José ORTEGA y Gasset: A tömegek lázadása c. műve melyben a "masas", a tömeg mint a modern civilizáció főszereplője és élősdije jelenik meg
Bent a csapos olcsón adja Anthony Pratkanis és Elliot Aronson – mint tudod mindketten amerikai szociálpszichológusok – műveit.
Két ital között sokat beszélnek a vendégek A személyiség fejlődése c. C. G. Jung kötetről is.
Ha már emelkedett a hangulat szó esik Daniel Goleman Társas intelligencia c. söralátétjéről.
Az egyik kapatos vendég ilyenkor szokott előjönni Dominic Streatfeild: Agymosás c. művével.
Van egy nagyszájú „beszóló” is aki csak úgy beköpi Claudine Biland: A hazugság pszichológiája c.kis összeállítását.

No persze magyarok vagyunk, így egy piros fehér csíkos kis zászlócskába csomagoltan elő szokott kapni valaki egy kis hazait, bár nem a legjelentősebbet pl. Pikó Bettina:Kultúra, társadalom és lélektan c. szösszenetét.

Nagyon megvetjük, kinézzük magunk közül azt aki egyszer azt mondta, hogy a blogok kommentelői között az új agit.prop osztály aktivistái vannak.
Pfújj!

Paralelepipedon 2010.10.13. 12:58:24

@Sir Galahad: tavasszal viszont még nagyon is kreatívak voltak. Amikor az új kormány tárgyilagosan közölte, hogy a megörökölt államháztartás igen gyenge lábakon áll, azonnal hisztériát csaptak, hogy ilyet nem mondhatnak, mert erre negatívan fog reagálni a piac. És láss csodát, így is lett (kikből is áll A PIAC?). Miután Varga Mihály megnyugtatta "a piacot", azt lármázták gőzerővel, hogy a kormány elismerte, hogy ők jó állapotban adták át az országot. Ilyen jól kommunikáltak a libsik fénykorukban.

Blogger Géza 2010.10.13. 12:59:05

@Sir Galahad: Amúgy Gyurcsány is érdekes eset, mert sikerült egy napon belül 2 különböző véleményt produkálnia az új törvényről. Lehet beijedt, mert tudja, hogy Mosonmagyaróváron sincs minden rendben? Ha meg ez így van, mi a fenéért gondolja, hogy pont neki kell állandóan elárasztani a médiát az ő véleményével? Mégis ki ő? Kíváncsi vagyok, hogy az újlipóciai buli szervezése az és erre szolgáló adománygyűjtés mellett jutott-e ideje arra, hogy utánanézzen a mosonmagyaróvári tározók ügyének...

P.A.N. 2010.10.13. 13:01:13

Borzasztóan hiteles lenne a poszt, ha nem rögtön egy alaptévedéssel kezdődne. A Kft. tulajdonosa, vezetője...stb NEM bújhat ki minden esetben a felelősség alól azzal, hogy kézcsükom ez korlátolt felelősségű társaság.
Különösen akkor, ha erőteljesen fennáll a lehetősége annak, hogy minimum vétség, de esélyesen bűncselekmény (-ek láncolata) vezetett odáig, hogy még akkor sem lépett a cég, mikor a még egyben lévő gát mellett vörös szennyeződés szivárgott ki a külső fal melletti vízbe. Olvastam én sok baromságot az üggyel kapcsolatban. Az egyik szélsőség a "magyar Csernobil", a másik meg az ilyen firkálmány, mint a tiéd. Bizony, ha mások egészségével hazardírozol, legyél felelős, zárolják a vagyonod, míg ki nem derül, hogy állod-e a kártalanítást, ami a te IRÁNYÍTÁSOD alatt vált szükségessé.

Mondok én neked valamit: holnap belédmegy egy 30-éves IFA, ami rendszeresen át lett imádkozva vizsgán, zöldkártyán, tán még a közúti ellenőrzésen is. Papíron minden szabályos, csak mondjuk a fék nem fogott (ez volt a cégvezető kedvenc példája is). Namost ha utólag kiderül, hogy a teherautó régóta nem volt alkalmas a közúti közlekedésre, akkor majd a tolókocsiból integetve mosolyogsz a gazdira, hogy a kötelező kifizette az autódat - mínusz roncsérték meg avulás meg lófütty, a nyomorékságodról meg ő, az IFA-tulaj nem tehet, mi? ....

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.13. 13:03:30

@Bummer:
ezt állítottam is
Kurva nehéz bizonyítani. Amúgy szokott lenni közös tulajdonosi gyűlés, amiről készül jegyzőkönyv, oszt' akkor lehet bizonygatni, hogy a tulaj azt mondta, hogy 3 fillérből tartsak karban (amit nem fog mondani, mert a költség-részletezés a legkevésbé fogja érdekelni)
De: elvileg delegálja a felelősséget a managementre. Tehát elsősorban a cégvezetés a döntő mindenben. Nyomi tulajt egy érdekli: a neki járó év végi/év közi osztalék.

Nem mondom tovább :) - nekem ez akkor sem tetszik, függetlenül akármilyen pártszínektől. Kurvára nem jó ez az irány.
Ami meg külön vicces, hogy a jobboldalinak vallott kormányunkat a baloldali sajtó ünnepli külföldön. Szerintem már ezért megérte az egész :)

ca2 2010.10.13. 13:06:25

@Zsit (nyau és rémizé): A tulajdonos és a cégvezető természetesen két külön dolog, ezt nem is vitatta senki.
Bakonyi vezérigazgatóként működött a társaságban amellett, hogy tulajdonos volt, tehát mint cégvezető felel az operatív döntésekért.(büntetőjogilag és jogszabály szegés esetén vagyonával)
A társaság állami felügyelet alá helyezése a többi tulajdonost csak üzletrésze erejéig érintheti, tehát a magán vagyonuk semmiféle kárt nem szenvedett üzletrészükön felül.
Akkor továbbra sem értem, hogy milyen sérelem érte itt a magántulajdont?
Nem véletlenül akkor érné sérelem a magántulajdont, ha az állam nem tenne meg minden a mások magántulajdonában gondatlanul okozott károk megtérítése érdekében?

Blogger Géza 2010.10.13. 13:07:13

@LHA: Mivel a Szovjetunió legnagyobb katasztrófája Csernoblil volt, Magyarországé mert ez az ajkai iszapömlés, ezért a "magyar Csernobil" kifejezés nem alaptalan. Ez nem azt jelenti, hogy ugyanakkora volt a két katasztrófa. Mint ahogy ha azt mondjuk, hogy Rákosi volt a magyar Sztálin, az sem jelenti azt, hogy ugyanannyi embert öletett meg pl.

AnnaKarenina 2010.10.13. 13:07:33

OV nagyon ügyes; azonnal a saját hasznukra tudta fordítani a bekövetkezett katasztrófát, az emberek többsége pedig csak azt látja és igazat ad neki, hogy a gonosz kapitalistától mindent el kell venni. Az már nem tűnik fel a híveinek, hogy egy tollvonással bármikor bármilyen vállalatot el tudnak privatizálni, csak kell egy jó honvédelmi indoklás. De hát kapitalizmust akartatok a rendszerváltás óta.
Amíg Sólyom László meg tudta védeni a bánáti bazsarózsát a gonosz NATO-radartól, addig itt az állam és az amúgy (miben?) nagyon aktív környezetvédő csoportok a környezetet valóban veszélyeztető dolgokkal, helyzetekkel semmit nem kezdtek.
29 év alatt fel lehetett volna mérni már az összes veszélyes üzemet, tározót, stb. és kötelezni azokat védelmi intézkedésekre, riasztórendszerek működtetésére, katasztrófatervek készítésére és gyakorlására, a lakott területek közelében pedig az ilyen tevékenységek megszüntetésére. Akkor minek tartunk fenn drága pénzen ellenőrző hatóságokat? Hogy semmitmondó ellenőrzéseket végezzenek? Hogy ne lássák, milyen hiányosságai vannak a jogi szabályozásnak?

Logan Grimnar 2010.10.13. 13:11:07

@eztígyhogy: hűvazze :-)

tökéletes munka, riszpekt!

Paralelepipedon 2010.10.13. 13:11:45

@AnnaKarenina: "az emberek többsége pedig csak azt látja és igazat ad neki, hogy a gonosz kapitalistától mindent el kell venni"
Nem, csak ti szeretnétek elhitetni, hogy az emberek ilyen egyszerűen gondolkoznak. Az emberek azt látják, ami történt, az összefüggéseivel együtt.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.10.13. 13:11:53

Jó rettegést a blogger elvtársnak! Ja és ari vagy, hogy a végén eszedbe jutottak az áldozatok, mintegy mellékesen.

Paralelepipedon 2010.10.13. 13:15:02

@Paralelepipedon: Onnan lehet felismerni, hogy kik a régi elvtársak mai megfelelői, hogy azonos az emberekről alkotott képük, és erre a hamis emberképre építik a logikai érvrendszerüket.

AnnaKarenina 2010.10.13. 13:18:13

@Paralelepipedon: Szerintem az emberek többsége pedig igen is ilyen nagyon egyszerűen látja. Ugyanis akkor nem történhetne meg, hogy minden vizsgálatot megelőzve prejudikálna az ország első számú vezetője. De lassan már úgyis mindegy, mert kezdünk a Tanú-ban látott helyzetekhez közeledni, amikor a tanú (Tanú) azt mondja a bírósági embernek a kezébe adott papírra, de hát ez nem a vallomásom, hanem az ítélet.
És azt se nagyon értetted, amit még mondtam, vagyis hogy azon a "vádlottak padján" a környezetvédelmi hatóságnak legalább olyan helye van, mint a tulajdonosnak.

Hurri Kán 2010.10.13. 13:22:51

@Paralelepipedon: ne várj el mindenkitől ilyen összetett gondolkodást. Én már letettem róla, azért nem nagyon írok már sehova.

Hajmeresztő, hogy akik nyomják ezt a szoclib maszlagot, ha felteszek egy egzakt kérdést, hogy tényeket, konkrét adatokat várok, arra sosincs válasz, csak annyi hogy te is OV faszát szopod. Belefáradtam a lovakkal való sakkozásba.

Napkutya 2010.10.13. 13:32:17

@gyvy: "Belefáradtam a lovakkal való sakkozásba."

Kétlem, hogy az első játszma után bármelyik is felkért volna egy újabb partira... :)

AnnaKarenina 2010.10.13. 13:34:06

@gyvy: Mi abban a szoclib maszlag, hogy egy megtörtént katasztrófa után, amin már nincs mit változtatni, a károsultakon csak a kártérítés tud segíteni, az államon a saját jogszabályainak betartását kéri számon bárki is? Az volna az összetett gondolkodás, amivel elutasítjátok ezt?
OV erkölcsös, aki azonnal politikai és gazdasági hasznot csinál ebből?
Csak a szoclib az, aki átlát ezen? Remélem, nem.

Blogger Géza 2010.10.13. 13:45:54

@AnnaKarenina: Melyik jogszabályát sértette meg az állam, amit te "számon kérsz"? Ez a szoclib maszlag, hogy ha a kormány cselekszik, azt kéred számon, ha nem, akkor meg azt.

A politika a közügyekkel foglakozás. Mi közügy, ha nem ez? Minden politikai szereplő teszi azt, amit jónak lát, a közvélemény meg majd értékeli, hogy azt tette-e ami elvárható, avagy nem.

Blogger Géza 2010.10.13. 13:49:39

@AnnaKarenina: Látod, még ezt is rosszul tudod. Virág elvtársnak adta vissza az ítéletet Pelikán.

Elhiszem, hogy egy komcsi agyat az a téveszme ural, hogy valakit őrizetbe vesznek, akkor már biztos kész az ítélet, dehát ez manapság már nem így van. Huzalozd újra a buksidat!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.10.13. 13:51:33

@Trompf: pedig nem gondolom komolyan:-)

ugyhogy nevess csak:-)

en senkit nem zarnek be hivatalos vizsgalat nelkul, megkerulve a torvenyeket, a jogallamisag korlatait. hivjak barhogy. orbannak, vagy bakonyinak, partot vezet, vagy zrt-t, az nem szamit.

a halalbuntetesnek es annak, hogy a csaladja is bunhodjon annak aki bunos hatarozottan ellene vagyok.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.10.13. 13:52:20

@Blogger Géza: "Melyik jogszabályát sértette meg az állam, amit te "számon kérsz"? "

ugy hivjak, hogy alkotmany es a magantulajdonhoz valo emberi jog.

Paralelepipedon 2010.10.13. 13:56:40

@AnnaKarenina: nem prejudikál, csak meggyanúsít - nagyon helyesen. Ettől a cég vezetői a nyomozási fázisban még csak gyanúsítottak, a bíróságon még csak vádlottak. A tárgyalás végén lehetnek bűnösök, vagy nem. A kormány a legkézenfekvőbb dolgot teszi, meggyanúsítja azokat, akik a leggyanúsabbak. Te is megteheted ezt. Ha tudsz tőlük gyanúsabbat, menj, jelentsd fel a rendőrségen. Miért ők a leggyanúsabbak? Érdekükben állt eltusolni az dolgot, az előéletük és a kapcsolataik is gyanúsak. Amerikában is így megy ez. Másképp soha nem kapnának el egy bűnözőt sem. Ti vagytok azok, akik nem vagytok hajlandók megvárni a bírósági tárgyalás eredményét, hanem itt lármáztok.

Napkutya 2010.10.13. 13:56:44

@Blogger Géza: "Minden politikai szereplő teszi azt, amit jónak lát, a közvélemény meg majd értékeli, hogy azt tette-e ami elvárható, avagy nem."

Én másképp közelíteném meg.

Lehet-e, a közügyeket napi szinten, a saját akarata szerint irányító politikához hozzáigazítani a törvénykezést?

Persze. Hiszen látod. Az csinálja, akiben megbízol. Hogy a p.csába ne lehetne? Sőt! Így kell!

De a történelem azt mutatja, ennek a gyakorlatnak ritkán van jó vége...
Aki tanult ilyesmit, parázik tőle.

Paralelepipedon 2010.10.13. 13:57:59

@AnnaKarenina: "OV erkölcsös, aki azonnal politikai és gazdasági hasznot csinál ebből?"
Ja, és te beszélsz prejudikációról.

sorokinV 2010.10.13. 13:59:04

@t a m á s:

Jó próbálkozás volt, de csak első blikkre. Az említett művek már pepsi I.-en előkerülnek, nem egy nagy varázslat, ha valaki olvasta. Amúgy meg semmit nem tartalmazott ezekből az általam elővett kommented!

Paralelepipedon 2010.10.13. 14:01:17

@gyvy: tényleg fárasztó, de a lényeg, hogy a mantrázásukkal azt a látszatot akarják kelteni, mintha az ő véleményük lenne túlsúlyban. Ezért jobb megválaszolni mindent.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.10.13. 14:06:55

@Paralelepipedon: "A kormány a legkézenfekvőbb dolgot teszi, meggyanúsítja azokat, akik a leggyanúsabbak."

a gond csak az, hogy a kormanynak nem szabad senkit meggyanusitania.
es most ugy tunik, hogy a kormany gyanusit es kiadja az utasitast a rendorsegnek es az ugyeszsegnek az eljaras vegeredmenyet illetoen.

Napkutya 2010.10.13. 14:07:39

@Paralelepipedon, gyvy: Srácok, amikor azt írtam, hogy egyik ló sem akart veletek KÉTSZER sakkozni, - akkor, bevallom férfiasan, arra gondoltam, hogy a ló egy okos állat.

Sajnálom, hogy nem volt meg....

sorokinV 2010.10.13. 14:09:54

@az igazi Sipi:

Az emberi és alkotmányos jogokat nem illik keverni. Amúgy meg továbbra sem történt államosítás...

Napkutya 2010.10.13. 14:13:52

@sorokinV: "Az emberi és alkotmányos jogokat nem illik keverni..."

Pedig szokták. Ha jó a második, akkor benne van az első. :)

svetapop 2010.10.13. 14:15:27

@ostván: Te azt szeretnéd ami eddig is volt, hogy 25 év pereskedés után a károsultak kapjanak egy-egy kulcstarót a házuk ellenértékeként, a halottak sírjára pedig egy-egy szál virág kerüljön, miközben a tulajdonosok vesznek még 5 másik vállalatot, amelyek majd vörös iszap helyett mondjuk sárga iszappal szennyezik például a Balatont?

sorokinV 2010.10.13. 14:15:40

@Napkutya:

Attól még nem ekvivalens a két halmaz, hogy vannak közös elemei :)

t a m á s 2010.10.13. 14:17:07

@sorokinV:
Kedves Josua (Joshua Sorokin Alekszander Suslov Samyun Tichonov Ábrahám) ha ismered a Katyn-i mészárlás vezetőit. (Vélhetően a neved végén a V nem az NKVD-ből származik ugye inkább a Vladimir Sorokin szerző nevéből).

Röviden: op to date; IGAZAD VAN!

Napkutya 2010.10.13. 14:19:57

@sorokinV: Hát igen. Ettől félünk itt néhányan...

Paralelepipedon 2010.10.13. 14:21:05

@az igazi Sipi:
"a gond csak az, hogy a kormanynak nem szabad senkit meggyanusitania."
Ezt ki mondta?

"es most ugy tunik, hogy a kormany gyanusit es kiadja az utasitast a rendorsegnek es az ugyeszsegnek az eljaras vegeredmenyet illetoen."
Normális embereknek nem így tűnik. Nyomozás folyik, a végeredményt majd a bíróság dönti el.

Amúgy ne zavarjon benneteket, hogy olyan dolgokat kell nektek elmondani, amit óvodásoknak szokott az ember. Soha sem késő szocializálódni.

Napkutya 2010.10.13. 14:22:31

@Paralelepipedon: "a gond csak az, hogy a kormanynak nem szabad senkit meggyanusitania."
Ezt ki mondta?

A gyakorlat vazze! Több száz év alatt!
Édes Istenem!

Logan Grimnar 2010.10.13. 14:22:38

@az igazi Sipi: persze, a többszáz vörösiszappal elöntött nyomorult magántulajdonhoz való joga meg senkit nem érdekel...

sorokinV 2010.10.13. 14:25:48

@t a m á s:

Vagy a 78-as ezüstérmes bokszoló, vagy az író, vagy az A betű fordítva és az is rögtön két személy. Ki tudja....

Paralelepipedon 2010.10.13. 14:27:52

@Napkutya: Ha az Édes Istened Gyurcsány Ferenc, akkor tájékoztatlak, hogy a Gyurcsány kormány is tett hivatalból feljelentéseket.

sorokinV 2010.10.13. 14:29:17

@Napkutya:

Túl sok századfordulós angol krimit olvasott a vitapartnered. "A királynő nevében Önt őrizetbe vesszük, Lord Evil!" :D

sorokinV 2010.10.13. 14:30:39

@Paralelepipedon:

A meggyanúsítás és a feljelentés sem ugyanaz... :)

Paralelepipedon 2010.10.13. 14:31:42

@Napkutya:
Itt van neked, meg a te Édes Istenednek egy csemege:
www.mixonline.hu/Cikk.aspx?id=39015
"A kormány feljelentést tesz Vona mellénye miatt"
"A kormányfő kérésére az igazságügyi és rendészeti miniszter - a kormány nevében - feljelentést tesz a bíróság által jogerősen betiltott uniformis viselete miatt - mondta pénteken a Parlamentben Bajnai Gordon."

Paralelepipedon 2010.10.13. 14:34:24

@sorokinV: rendőrség gyanúsítottnak hívja, aki ellen nyomoz. De egyébként igazad van, helyesen: a kormány feljelent, a rendőrség gyanúsít.

sanyix 2010.10.13. 14:38:15

jajjjaj diktatúra demokrácia sárbatiprása, zorbán a patásördög, az ördög jobb és bal keze, meneüljünk! :D

eztígyhogy (törölt) 2010.10.13. 14:42:53

@AnnaKarenina:

Felesleges azzal riogatni az embereket, hogy a fidesz a 2/3-dal visszaélve jól megvalósítja a totális diktatúrát. Attól, hogy az értelmiségi körök az embereket hülye prolinak meg parasztnak nézik, nem hülyék. A zemberek ki akarták próbálni, milyen a "szabadság" 8 évvel ezelőtt, amikor elegük lett a szentfazekasságból. Aztán a lángoló lelkű megváltónak is adtak egy esélyt, hátha több vér van a pucájában és rendes államot farag ebből a kuplerájból. Miután azonban a lángoló lelkű is puha pöcsnek bizonyult, semmi sem változott, csak a kupi lett nagyobb, megállapították, hogy a szabadsággal csúnyán vissza lehet élni, és pachjükre azok, akinél a pénz és hatalom volt, rendre vissza is éltek vele. Akkor hát jöjjön újra a keménykéz politikája meg a szentfazekasság. Néhány imát ki lehet bírni, a szinglihordák is házasodó korba kerültek és hogy tán a szőlőbiznisz se olyan rossz, legalább van munka, ha cserébe rend van. Egy kis pince itt, egy bányácska ott még mindig kevesebb, mint egy komplett ország.
A liberalizmussal az a baj, hogy cseszhetem a szép tányér megvételének lehetőségét, ha nincs pénzem megvenni, mert a cégvezetők éhbérét dolgoztatnak, mert a bankok kizsákmányolnak, mert panaszra max a Sóhivatalba lehet menni, arról nem is beszélve, már ha vagyok olyan mázlista és van munkám, hogy sajnos nemhogy tányérra, de már ételre se nagyon jut. Munkával se, vállalkozással se, tanulással se, semmivel se. Hogy hiába van meg a piros könyvecske, mint a többi pirosnak, ha audis elvtársak beszéde érthetetlen az ingyen ebédről, meg a takaróról, amikor mindennap látjuk, hogy ingyen ebédelnek és nem a takaró alá bújnak, hanem az 1000 négyzetméteres villájukba a Dombon, ahová még tán maga Szent Péter is csak külön engedéllyel hajthat be. Szép dolog a demokrácia, csak nem lehet vele jóllakni, azért nem adnak a boltban kenyeret. Meg nehéz adleri megvalósított embernek lenni a szép szabadságban, ha konkrétan a szükségletek piramisának alsó szintje sincs kielégítve, se enni, se lakni nincs hol. Arról nem is beszélve, hogy ki lehet az az Adler, mert már a wcpapír is egy vagyonba kerül és a könyvtári tagság árának is jobb helye volt, akkor amikor múltkor ki akarták kapcsolni a villanyt. Még szerencse, hogy küldik ezeket a piros újságokat, a latrinába az is megteszi. Ahol az egyén lehetőségei valójában csak a szólamok szintjén léteznek, ott nincs demokrácia. Az urak nem demokráciát építettek, hanem vadkapitalizmust, a joggal való visszaélés országát, a következmények nélküliség országát, ahol papíron joga van az anyukáknak dolgozni, de valójában nincs, ahol állítólag mindenki zsebében ott a marsallbot, persze csak, ha azt marsallbotot a befolyásos apukától kapta, ahol a gyerekeknek egyenlő esélyük van az oktatásban, mégis egyre nagyobb a megfelelő oktatásában nem részesülők aránya, ahol a cigányságnak jogai vannak, csak kenyere meg munkája nincs, ahol vannak betegjogok, mégis egyre többen halnak meg piszlicsáré betegségekben kórházakban, ahol napi hír a tanárverés, diákverés, veri a diák a tanárt, a tanár a diákot, a szülő a tanárt etc. Ez kellene siratnia a népnek. Valahogy mégse teszi.

A zemberek úgy látták ennek az országnak az urai még nem érettek a demokráciára. Nem az emberek nem érettek a demokráciára, kedves liberális értelmiségi urak, akik oly nagyon lebecsülitek a nép bölcsességét, hanem ti, mert visszaéltetek vele. Épp ezért nem érdekli az embereket se a médiatörvény, se a legfelsőbb bíró személye, se az, hogy OV jelentette be a Parlamentben, hogy letartóztatták a cégvezetőt, és ha konkrétan a cégpapíron a magyar állam neve szerepelne tulajként, azért se hullatnának könnyeket. Ugyan miért is aggódna a nép, hogy az állam elkobozza majd a vagyonukat, ha már elvitték a bankok, meg kifacsarták a munkaadók, ha sokan élnek filléres segélyekből és egyetlen valódi tulajdonuk néhány bútordarab. Nem kellett volna hagyni, hogy az elmúlt nyolc évben kifosszák az embereket, most lenne miért aggódniuk. Sajnos az urak maguk alatt vágták a fát, amikor megengedték, hogy fabatkáért dolgoztassák az embereket, a befektetéseik elússzanak, a bankok két éve fenyegessék őket, elvegyék az otthonaikat, horror közüzemi számlákat nyomjanak rájuk, amit fizetni sem tudnak, ugyan mi a francért aggódnának a gazdagok cége miatt? Az lenne logikátlan, ha aggódnának.
Nyolc éve volt arra a hazai Elitnek, hogy bebizonyítsa, felnőtt a szabadsággal járó felelősséghez. A bölcs nép türelmes volt, adott 2006-ban még egy esélyt. Aztán 2010-re elege lett, elvett mindent és odaadta azoknak, akikről azt gondolta, van olyan karizmatikus embere, aki képes rendet tenni. Azon az erkölcstelenségi szinten, amiben ez az ország van, az ár nem számít. Igen, tudatosan odaadta a másik oldalnak, olyan hatalmat adott a kezükbe, ami itt már évszázadok óta nem volt senkinek. Azért adta oda, mert a szabadság demokratái csak veszekedni és lopkodni tudtak, mint az ovisok a lapát miatt a homokozóban. Addig, amíg a liberális meg ki tudja milyen értelmiségi csak ilyen riogatásra és sirámokra képes, továbbra is csak azt bizonyítja a bölcs népnek, amit az egyszeri részeg kamasz a szüleinek, korán van még elengedni őt buliba a családi kocsival. Sem magára, sem a kocsira nem tud vigyázni, egyelőre vezesse csak apa azt a kocsit. Itt nem a jóságos állambácsikáról van szó, aki majd eltartja a népet és újra 3,60 lesz a kenyér, hanem egy határozott államférfi eszményéről, aki ki tud állni népe érdekeiért és amely megteremti a lehetőséget, hogy a népe boldogulhasson, tanulással, munkával, vállalkozással. Biztosan hallottak róla, olyan valódi demokratikus államról, ami ebben az országban a többség számára ez csak álom.
A bölcs népnek volt vér a pucájában, nagy kockázatot és bátorságot vállalva, azt mondta, akkora hatalmat adok a kezükbe, ami itt senkinek nem volt, de cserébe látni akarom, kerül, amibe kerül, ez az ország európai állam lesz és nem a dél-amerikai gerillakirályság. Elég volt a szájtépésből, meg az állandó bizonygatásból, hogy mit miért nem lehet megoldani, a nép, a zemberek tetteket akartak látni.
Igen, liberálisok meg ki tudja kik, visszaéltetek a lehetőségekkel, amit kaptatok. A hibát nem a népben kellene keresni, hanem magatokban. Az őszinte önkritika még sosem ártott, de véleményem szerint igencsak nagyon-nagyon-nagyon rosszul kellene kormányozni ennek a csapatnak ahhoz, hogy feledtetni tudja az elmúlt nyolc évet és a nép újra a tűzhöz engedje az előző garnitúrát. Hiába savanyú a szőlő (meg a szőlészet), ez van, amit főztek azt kell enni. Elárulták a saját eszményeiteket, kár, hogy közben azokét is, akik valóban hittek abban és igyekeztek magas erkölcsi szinten megfelelni azon eszményeknek. Nekik lenne miért aggódniuk. Vajon miért nem teszik ők sem?

AnnaKarenina 2010.10.13. 14:59:35

@eztígyhogy: Rosszul gondolod, ha azt hiszed, hogy nekem hiányzik az előző 8 év tesze-toszasága. De nem hiányzik OV sem, aki ezt a 8 évet majdnem annyira elvette tőlünk, mint amazok. Mert OV-nak megvolt és megvan az a 2-3 millió embere, amit itt most ti népnek neveztek, akiket bármikor előránthatott egy kis anarchiára, amiből most olyan szép rendet lehet vágni. Ti még azt sem fogjátok megtudni, hogy mikor fogják ellopni a maradék országot, ennyi a változás.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2010.10.13. 15:04:46

OV vette el a 8 évedet. Hát persze.
Na gyorsan írok még ide, mert valami csoda folytán a címlapról lekerültek a síró-rívó, jogállamiság temető baromságok.
Ennek is ez lesz a sorsa lassan.

Adios.
És persze erről is Orbán tehet.

Paralelepipedon 2010.10.13. 15:10:12

@eztígyhogy: a tiednél jobb összefoglalót még nem olvastam. Maximálisan egyetértek.

Blogger Géza 2010.10.13. 15:12:58

Mai nyilatkozat:

"A dolgozók betartották a műszaki előírásokat, a cég nem felelős a vörösiszap-katasztrófáért, mondta Tolnay Lajos, a Mal Zrt. elnöke. "

Tehát látszik, hogy még most sem érzik magukat felelősnek, tehát igenis indokolt az állam erőteljes beavatkozása az ügybe (új törvény, biztos kinevezése, kényszerintézkedések alkalmazása), mert maguktól nagyjából annyival elintéznék az ügyet, hogy kifizetnék a temetésszámlákat.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.13. 15:18:32

@ca2:
hát izé ... akkor add már át a lakásod kulcsát az állami felügyeletnek, légyszi.
Persze bent lakhatsz, de majd jönnek nézni, hogy mennyi wc-papírt tekersz le, és hány perc alatt cserélsz ki egy izzót valamint mennyi ideig alszol.
A csekkeket azért fizesd.
(erősen sarkítok!!!!)

Más bajom nincs :)

Na, elég volt, így is többet kommenteltem ma, mint kell!

Blogger Géza 2010.10.13. 15:29:34

@Zsit (nyau és rémizé): Hát ha disznóságot csinálsz (pl. adótartozás felhalmozása), ennél messzebb is mennek, mert a lakásodat akár el is árverezhetik, és mehetsz aludni a híd alá.

Most itt miért is kéne olyan elnézőnek lenni?

Aki itt hajléktalan lett, az nem Bakonyi, hanem a kolontáriak, devecseriek.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2010.10.13. 15:36:52

@eztígyhogy: Elloptam, vagy megörökítettem. Nagyon tetszett. Ha kiteszed, vagy kéred a levételt megteszem. Addig is kösz, hogy olvashattam.

trompf.blog.hu/2010/10/13/a_zemberek_riadalma

jet set 2010.10.13. 15:48:37

Milyen cégvezető vagy te, hogy nem vállalsz felelősséget a statikus munkájáért? Hát akkor ki a tököm a felelős? A cégvezetés nem csak abból áll, hogy irányítod a céget, hanem a cég egészéért felelősséggel tartozol. Természetesen senki sem várja el tőled, hogy érts a statikus feladatokhoz. De ha egy tejüzemed van, akkor sem kell értened a sajtkészítéshez. De ha a sajt szalmonellás, akkor igenis rúgjanak téged is seggbe, mégha a Julcsi néni is volt az, aki nem mosta el alaposan a keverőkanalat.
Hol van itt veszélyben a jogállam? Az állam átveszi egy magáncég irányítását. Nem államosít. Az jobb megoldás lenne, ha kiszabnának egy 10milliárdos bírságot, a cég nem tudná kifizetni, becsődölne és a dolgozók utcára kerülnének? Vagy nem tudja kifizetni és a tartozás fejében az állam átveszi a tulajdont, ahogy a Malév esetén tette? Mellesleg az valóban államosítás volt, mégsem hőbörgött senki sem, te is kussban voltál, nem posztoltál ki semmit sem azzal kapcsolatban.
Itt mindössze annyi történik, hogy az állam irányítja, felügyeli a céget egy ideig, majd pedig visszaadják a tulajoknak az irányítást. Ha a tulajok utólag úgy vélik, hogy az állam nem megfelelően irányította a céget, káruk keletkezett, akkor az államnak kártalanítani kell őket. Hol nem jogállami ez?
Bár a te hozzáállásoddal lehetnél MAL tulajdonos is, széttárnád a kezed, hogy te nem tehetsz semmiről és amúgy sem értesz a gátépítéshez.

jet set 2010.10.13. 15:53:44

@eztígyhogy: Tökéletes vélemény, minden mondatával egyetértek.

Logan Grimnar 2010.10.13. 16:05:12

@eztígyhogy: Ismételten riszpekt uram :-)

eztígyhogy (törölt) 2010.10.13. 18:14:05

@Trompf:

Használd egészséggel. ...és egyébként részemről a tenxség, én lusta vagyok blogot írni..:)

eztígyhogy (törölt) 2010.10.13. 18:17:37

@AnnaKarenina:

Igazad van, nem fogjuk észrevenni, mikor lopják el az országot, mert ez az ország már úgyis el van lopva...

Blogger Géza 2010.10.13. 18:36:50

Na, erősen pofára estek a "már megvan az ítélet" üldözési mániások, mert egyelőre még előzetesbe sem tették a tagot.

Mondjuk ha már a kinevezett biztos parancsol a cégben, akkor a bizonyítékeltüntetés veszélye erősen lecsökkent. Persze kérdés, az elmúlt egy hétben mi történet ezen a téren...

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.13. 20:23:03

@Blogger Géza:
ember!
itt eddig csupa feltételezés alapján történt, ami történt.
Az adótartozás előre jól kalkulálható, szándékosság (néha-néha együgyűség)
Épp azt mondom, hogy most is vannak törvények, ami alapján a vagyonkimentést meg lehet akadályozni, a kárt meg lehet téríttetni. Csak be kell őket tartatni.
Nem látom szükségét az állami felügyeletnek. Ja, stratégiai üzletág, nagy árbevétellel. Értem én.
Hát ennyi.

Napkutya 2010.10.13. 20:39:54

@eztígyhogy: Valahol, tetszik, amit írtál, több dologgal egyetértek, de én attól tartok, hogy "akiknek volt vér a pucájában" többen vannak, mint a "bölcsek, akiknek volt vér a pucájában".

Ami a vitaindítót illeti, engem személy szerint aggaszt, hogyha valakit egy magas rangú politikus bejelentése után bevisznek, -és utána kiderül, hogy nem volt miért bevinni.

Lehet, hogy később lesz, -tán nem is lenne baj, de azért ekkora luftot egy profi jogszolgáltatás nem szokott rúgni máshol.

Analógiaként: A Patrióta-törvény vitáiban, ezt elég részletesen kizsigerelték máshol...

Ami a paralelogramma alapú hasáb hozzám intézett kedveskedő megjegyzéseit illeti, szerintem új definitíva bevezetése szükséges: Hat oldalú, a szemközti oldalaival párhuzamos tuskó.

Barátom!

Nekem Gyurcsány nem az Isten. Sose volt az. De, hogy nektek maga az Ördög, az hétszentség... Akkor, most melyikünk a fanatizált eszement? :)

Napkutya 2010.10.13. 20:53:00

@eztígyhogy: Még kétszer, alaposabban végig olvastam. Tényleg jó!

Ha mégis ráveszed magad egy blogra, látogatnám egy kis beszélgetésre...

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.13. 21:20:42

@Napkutya:
óbaszdmeg: "Ami a paralelogramma alapú hasáb hozzám intézett kedveskedő megjegyzéseit illeti, szerintem új definitíva bevezetése szükséges: Hat oldalú, a szemközti oldalaival párhuzamos tuskó."
LooooooL!
:)

Blogger Géza 2010.10.14. 09:07:11

@Zsit (nyau és rémizé): "Épp azt mondom, hogy most is vannak törvények, ami alapján a vagyonkimentést meg lehet akadályozni"

Igen? És melyik lenne az pontosan?

usual man 2010.10.14. 09:38:07

Jó reggelt!

Olvastam a cikket, meg a kommenteket. Néhány alap dolgot tisztázzunk, szerintem.
A MAL Zrt eddigi történetében azok kezében volt, akik épp kormányon voltak, tessék szépen megnézni az igazgatósági tagokat 1998 és 2002 között. Tehát, hogy ki mikor mennyiért vette meg, arról leginkább egy szvázi földi írhatna, mert "politikailag" csak neki nem volt eddig köze a dologhoz.
Továbbá szerintem a posztíró nem arról ír, hogy a vezetőség nem hibás, hanem arról, hogy a felelősségi rendszernek van egy jogi struktúrája, ami alapján végig kell szépen menni az ügyön, és ha felelősség megállapításra kerül, akkor biztosítás ide vagy oda, a megtalált felelős vagyonával is felelőssé tehető. Amit az állam csinál, az az, hogy biztosítja azt, hogy a tulajdonosok ne váljanak köddé. Csakhogy ezt lehetne elvileg talán másképp is csinálni, vagy esetleg nem ennyire "népmese-szerűen", nem tudom. A posztíró arról beszél -értelmezésem szerint-, hogy ha ez az eljárási rend meghonosodik, vagyis rutinná válik, akkor bármelyik felelős és felső-vezetőt bármikor bármiért el lehet távolítani.
Azt javasolnám én T. mindenkinek, hogy fejezzük már be ezt a ballib - szoclib dumát. Ez megint olyan érzet, mint 1995 körül volt, mikor úgy tűnt, valahogy senki nem élt 1990 előtt. Be kell látni, hogy a mostani intézkedések sora azt a látszatot kelti, hogy nem nagyon foglalkoztunk a dologgal komolyan, de most jól megmutatjuk (bankadó - felügyelet kiterjesztése - különadók nagyvállalatoknak, stb). Lehet ezeknek feltétel nélkül tapsolni, meg még a végén jól is kijöhetünk belőle ország szinten, de én csak annyit kérek, gondolkodjunk már picit felelősebben arról, hogy akkor ez mennyire reális.
Jómagam pont lexarom (már elnézést), hogy valaki fideszes, vagy baloldali, vagy középponti, vagy alsó vagy felső. Nem ez a lényeg.
Az a lényeg, amit egy külföldi ismerősöm mondott azt követően, hogy olvasott erről az ottani lapokban:
"Te, figyelj már, most akkor komolyan le akarjátok értékeltetni a saját országotok cégeit, hogy a külföld majd még olcsóbban megvehesse azokat?!?!"
Érdekes vélemény, nem?

Napkutya 2010.10.14. 13:37:06

@usual man: "Te, figyelj már, most akkor komolyan le akarjátok értékeltetni a saját országotok cégeit, hogy a külföld majd még olcsóbban megvehesse azokat?!?!"
Érdekes vélemény, nem?"

De. Sőt, eléggé lényegre törő.

Abban azonban biztos vagyok, hogy a majdani igazgatótanácsokban lesz elég narancssárga köpönyeg. Bármilyen színű is volt eddig, és később akárhova is fordul majd esetleg...
süti beállítások módosítása